21 Ara 2011

Bir kitap okudum

Bir kitap okudum."Sevginin son kanıtı".Bir aşk romanı değil.Gerçek bir hikaye Meral Tüzün yazmış.Hasta olan kızını anlatıyor ve çaresi olmayan bu hastalığa bir anne olarak nasıl çareler aradığını.
Kitabı okurken çekilen ızdırabı anlamanız çok kolay oluyor.İçiniz daralıyor tabii ama empati yeteneğimizi de geliştirdiğini düşünüyorum bu tip şeylerin.
Malum hepimizideki eksiklik bu.Empati...
Kendi moralimi bozmak için değildi okuma isteğim.
Birinden duydum; merak ettim.Tıpla ilgili herşeyi merak ettiğim gibi.
Kitabı anlatmayacağım,herkesin tarzı olan bişi değil bu tip bi kitap belki.Asıl anlatmak istediğim bunu okurken aklıma düşen bir düşüncem.Belkide bu düşüncemle ilgili yorum yaparsınız diye paylaşma isteği...
Şöyle;
kitaptaki gerçek hayat,gerçek anne ve yaşadıkları o kadar zor ki.Kaldi ki bunu anlatmaya "zor" kelimesini kullanmak ayıp.O kadar büyük bir kelime lazım ki o acıları,çekilen çileyi anlatmaya ama o kelime ne bilemiyorum,bulamıyorum.
Bu ızdırabı hissetirebildiği için bana bunun üzerine çok düşündüm.Neden? Neden böyle bir ceza verişmişti bu anneye? Evet hasta olan kızıydı ama annenin çektiği belki onun ızdırabından milyonlarca kez büyüktü.O belki ölüp huzura kavuşacak ama anne ölene dek hergün yeniden yaşayacağı bu ızdırabı neden çekiyordu?Allah neden ona bu cezayı verdi?
O kadın ne yaptı ki bunu haketti? İşte bu noktada aklıma şu geldi;hani derler ya ruh ölmez biz ölünce ,bedenimiz çürür gider ama ruhu bir başkasına geçer.(şimdi burada saçmlaladığımı düşünmeyin sadece fikrimi paylaşıyorum manyak diilim yani)
Demek ki dedim;bu kadıncağızın ruhu her kimden ona geldi ise daha önceki hayatlarında kim bilir ne kadar büyük bir kötülüğe imza atmıştı ki Allah o ruhun böyle bir ceza çekmesini uygun gördü.Çünkü çok büyük bir haksızlıktı bu insanın yaşadığı acı.Bir sebebi olmalıydı,ama neydi? Bu geldi aklıma.Olabilirmi acaba? Başımıza gelen şeyler hep bizim yaptığımız şeylerin yanısmasıdır demiyor muyuz? "Ne ekersen onu biçersin" demiyor muyuz?Bu okuduğum hayat hikayesinde bu anne bunları hak edecek kadar büyük bir şey yapmış olamaz.Bence kesinlikle ona verilen ruh eskiden bir cani falan olmalıydı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder