19 Eyl 2011

Çay...

"Çayın kalabalıklarla arası iyidir. Muhabbeti kuvvetlidir. Kahve ya yalnızlık ister ya da sevgili."

Demiş Haşmet pazar günkü yazısında.Hani böle kankayız sanmayın Haşmet dedim diye şimdilerde twitter çıktığından beri tüm celebritylerla kankayız ya o bap'ta.Çok hoşuma gitti bu laf ve bugünkü yazıma fikir oldu bu cümle...

Türk olduğuma ne çok şu "hadi bi çay koyalım","şimdi koydum çayı","çayın altına su koydun mu?" muhabbeti olduğunda sevinirim ben.Çay olmazsa olmazıdır muhabbetin.Yorgunsan çay,çok yemişsen çay,kalabalıksan çay,sabah gözünü açarsın çay ... her yere uygun bi çay durumu vardır bizde.

Ritüelleri vardır kimi ince bel sever,kimi benim gibi kocaman kupalarda,bazen ingiliz zerafetli porselenlerde,bazen de su bardağında,hatta benim rakı bardağında içmişliğim bile vardır bi yaz boyu teknede.

Çok severim çay sofralarını,hani hiçbişey olmasa bile bi simit bi peynir le harikalar yaratılır o olunca.
Eskiden ne çok çay muhabbeti olurdu her hafta birimizde toplanırdık;tabii çoluk çocuk yoktu o zaman yayılır hayatımızdaki adamları çekiştirirdik.Ne çok eğlenirdik.

Ben hamile kalan kadar ne çok misafirim olurdu her hafta neler yapar neler döktürürdüm;sanırsın bizim ev küçük bir "beyaz fırın" dı.Ama ne olduysa benim hamile kalmamla ,insanların hep beni sömürdüklerini farkettim.Sanırım hamilelik hormonları kafamın daha iyi çalışmasını sağladı ve işte çay olayı o günlerden itibaren yerini boşluğa bıraktı.
Ben üşendim,hiçbişey pişirmemeye başladım,herkesten elimi eteğimi çektim,
e baktim ki kimseninde ipinde değilmişim kimsede beni davet falan etmedi,benim gibi kendini paralamadı kek çörek börek diye.Böylece saadetimiz sona erdi çay muhabbetleriyle.

Şimdilerde ara sıra böyle aksiyonlar olunca çok hoşuma gidiyor.Özlemişim değişik insanlarla çay muhabbetini.Aşağıdaki resim de de nasıl da güzel bir hazırlık var bakın.Şıkır şıkır bekliyor bardaklar...

Hayatımız hep kalabalıklarla,kakara kukarayla geçsin,sabah kalkıp tek başımıza kahve içmek zorunda kalmayalım hiç...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder