3 Kas 2011

Sana göre süt,bana göre çokolat...

Sevmiyorum Bayramları.
Hayır düşünüyorum;küçükkende sevmezdim,ya da önemsemezdim de sevip sevmediğimi bilmezdim belki de.Sadece tatil işte.Ama keşke adı bayram olmasa!
Gereksiz bir sevgi kelebekliğine bürünmese hiç kimse.

O kadar zor ki ananem olmadan o eve girmek,yemek yemek,gelen bi ton akrabanın bağırış çağırış(ki biz italyanmıyız da böyle bağrış çağrış bir ailem var bunu hiç çözemedim)kakara kukarasına "hııhh ,ee evet,iyi valla nolsun sizden naber" vs vs demek.Gerzek akrabaların "zahmet olmazsa" türk kahvesi istemesi.Üstelik "biri şekerli,biri orta,biri bilmemneli olsun" demeleri.Bayramdan nefret etme sebebplerimden biri de bu.Yıllar oldu hep Handeye kakalıyorum kahve pişirme işini ve hepsini orta yaptırıyorum sıkıysa o tantanada biri çıkıp ay benimki olmamış desin!!!
Bi de el öpme salaklığı var.Sen öpmek için yeltenirsin o mal elini kasar falan çeker böyle.Hay allah belanı versin demek gelir ben lütfettim sen neyi vermiyosun it demek gelir.Ya sabır çekersin,madara olduğuna mı yanıcan yoksa şu ite kafayı koyamadığına mı?
Tüm bunlar bi tarafa;
Çok zoruma gidiyor o evde öküz gibi karnımızı doyurmak.Hiçbirşey yokmuş gibi...
Nefret ediyorum bu; "hayat devam ediyor"olayından.Ve nefret ediyorum o odalardan birinden çıkıp gelicek diye beklemekten.Elleri yana yana  küçük parmak inceliğindeki sarmaları tabaklarımıza koymasını bekliyorum.Tahinli patlıcan salatasının onun elleriyle süslenmiş olmasını,en sevdiğimiz yemekleri yapmaktan yorgun düşse bile süslenip,inci küpelerini takıp,pembiş rujunu sürmesini istiyorum yine.Eve gelince onun yumuşacık yanağını öpmek istiyorum. Ama noluyor ? Bunların hiçbiri olmuyor.Ve ben her bayram Naz'ı uyutmak için onun yatağına geçtiğimde hüngür hüngür ağlıyorum.Bu mu yani bayram?

Gereksiz!Yılda sadece 2 kere gördüğün insanlarla harala gürele geçen bir gün.Üstelik yılda 2 kere bile görmeye tahammül edemediğim insanları sanki seviyormuşum gibi davranmak.
Peh!!!hiç bana göre bir hareket değil.
Sevmiyorum,sevemiyeceğim,istemiyorum bu tip aktiviteleri. " Biz size geldik; eee? yarın da sizi bekliyoruz."
Hassiktir yani! Zaten görüşmedik mi yarın da sana gelsem "baaak bende ne yemekler yapabiliyorum,benim de koltuklarım var,hem de türk kahvem mehmet efendi demeye mi çağırıyorsun bizi ? Neden bir işkenceye daha maruz bırakıyorsun?
Tamam görüştük işte kapat konuyu "iyi bayramlar" de bas git.Uzatma yani.Gerizekalı Türk adetleri.

Çocuğuma hiç de sevdirmeyi düşünmüyorum bayramı.Sadece ananem varken yaşadığım güzel olayları,komik küçüklük anılarımı anlatıcam bayramla ilgili.Hiç te böyle gereksiz adetlerimiz,örfümüz falan çekemicem.Kim ne derse desin bu işi asla sevemicem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder