10 Kas 2011

Kestane

Kestane benim için sonbahar demektir.
Fenerbahçede geçti tüm çocukluğum ve heryerde  at kestanesi ağaçları vardı; evin etrafında,arka bahçede,kalamış parkında,marinada...
Bayılırım her sonbahar yere düşen o parlak şahane renkli topçukları toplamaya.
Hala toplarım yani bu yaşımda.
Naz'ı bahane ederek,evde bunlarla yemek yapıcak Naz diyerek deli gibi topluyorum her bulduğunda.
Şimdi belediye onların yerlerde özgürce yuvarlanmalarına izin vermiyor.Hemen süpürüp çöpe atıyorlar ve ben sinir oluyorum.Eskiden hatırlıyorum neredeyse 2 kg toplar eve getirirdim ve bütün kış onlarla oyun oynardım.Evin her yerinden kestane çıkardı ananeme sinir basardı.
Sonra yıllar sonra kestanenin bişiye iyi geldiğini sölemişti ananem.Ama neydi hiç aklımda kalmamış.O öldüğünde her çekmecenin içinden birer ikişer kestane çıktı.Yüzümde kocaman bir gülümsemeyle şaşırdım bu olaya.Keşke neden oraya koyduğunu bilebilseydim ve bana dediği şeyi hatırlayabilseydim...Bi bilen var mı???

3 yorum:

  1. Ya Aslı'nın annesi de hep koyar çekmecelere filan..acaba güveye karşı filan mı? dur ben bi ogreneyim bunu..

    YanıtlaSil
  2. ay aslanım yaa hadi öğrenseneee.bu arada ara sıra bi yazı yazsan da bizde bişiler okusak diyorrruum

    YanıtlaSil
  3. adsız diilim ben ilke bu aradaa

    YanıtlaSil