31 Eki 2011

Roots & Wings

Daha önceki blogumda da kesin bundan bahsetmiştim.Hep isterim ki bir kitap okuyayım ve hayatım değişsin.Çok kitaplar okudum ama hiç birşey değişmedi.Kitapları okurken beni etkileyen cümlelerin,paragrafların altını çizerim.Çok eski bir alışkanlığımdır.Bazı kitapları defalarca okumuşluğum vardır.Bazılarını ise arada aklıma estikçe açar bakarım ve altını çizdiğim cümleleri okuyup o zamanki hislerimi değerlendiririm.Bazen çok salakça gelir bazen de kendime üzülürüm "neler yaşamışım arkadaş" diye.

En son okuduğum kitap beni çok fazla etkiledi.
Adı" Kızlarımın Bilmesini İstediğim Şeyler".
Çok uzun zamandır ilk kez bir kitabı su gibi okudum.
Ve orada çok etkilendiğim bir cümle oldu.Sanki bunu çook uzun yıllar önce de bir ingilizce hocamdan duymuştum;yada bun benzer bir cümleydi ondan duyduğum.

"Good parents give their children roots and wings. Roots to know where home is, wings to fly away and exercise what's been taught them..."

Sanki bir kilise öğretisi gibi,bir pazar ayininde söylenen bir öğüt gibi.Sanki çok harika bir a filmin ana fikri gibi.

O kadar hoşuma gitti ki bunu kızıma karşı bir hayat felsefesi olarak uygulayabilmek isterim.
Ne kadar doğru,ne kadar vicdani,ne kadar özgür ve ne kadar önemli bir şeyi anlatıyor.

Hayat!
O' nu hem özgürce yaşamamız gerek, ama zamanı geldiğinde de sığınacak bir limanımızın olduğunu bilmek.Bu ne kadar gerçek,ne kadar önemli...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder